@acido:
Ich bin mir nicht ganz sicher, was ich von der Tatsache halten soll, dass du trotz Tausch der Kipphebel einen Schaden hattest. Einerseits sind 70.000km nicht nichts, andererseits ist der Motor an sich standfest. So hat z.b. Noah auf advrider.com 130.000 km auf der 690 Enduro zusammen gebracht.
Welche Empfehlung ergibt sicht jetzt, außer, bei der Ventilspielkontrolle jeweils auch eine Sichtkontrolle der Kipphebel durchzuführen?
P.S. Deine Videos sind klasse!
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Zitat"Tech Tip....For all you KTM / Husky LC4 engined riders out there (2006-2016, pre new cylinder head design) you might consider changing your rocker arms every 25,000km or less as a preventative maintenance measure. They are cheap and easy to replace and will save the inconvenience of a failure on the road. Also make sure the batch number on the underside is "15" or above. If they say "13" I'd recommend changing them immediately to prevent premature failure. Setting your valve clearances on the tighter side (smallest gap) will also help increase the longevity of the part due to reduced impact loads. Taking on this simple approach has resulted in over 120,000km of trouble free riding with my LC4. Happy single cylinder motoring peeps. #LPR #racestoplaces #triedandtested"