Öhlins vs WP

  • Na ja! Wenn du in der Supermoto-Universums-Meisterschaft mit fährst, macht das sicher Sinn! :grins:


    Ansonsten lässt sich, glaub ich, um das Geld auch aus einer schnöden WP 4860er Gabel so einiges machen!

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  • Richtig! :ja:
    Aber für den richtigen Wettbewerb, ist die 690 Smc/R das falsche Motorrad!


    Thats right! :ja:
    But for real competition, the 690 SMC/R migth be the wrong bike!

    READY TO REPAIR

  • Ich freue mich über Verkauf der WP und Kauf Öhlins denken (nur, wenn sie besser für den Rennsport sind, weil ich bauen eine echte Racing bin SMC) :Daumen hoch:
    Darüber hinaus plant das gleiche Projekt zu tun, wie Sie Kraftstofftank :winke:

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  • kool :grins: danke


    Ich frage mich, wie viel besser OHLINS wirklich ist, denn Geld ist nicht das Problem!Ich möchte eine Qualität Racer bauenAber wenn Öhlins etwas besser als WP und Kosten mehr als doppelt sind, gibt es keinen Grund, den Kauf der

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  • die WP racingteile können mit öhlins jederzeit mithalten. sind aber fast genauso teuer :grins:


    hier gibt es was du brauchst WP Racing

  • Ich dachte, die Differenz zwischen dem ursprünglichen WP und Öhlins können Sie diese Aftermarket Teil kaufen


    aber es ist möglich, sie privat zu kaufen?Und was ist der Preisunterschied in puncto Qualität Unterschied

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  • Das denke ich mir auch. Und da die Öhlinsteile für die KTM ja Tuningzubehör sind, müssten diese
    also besser als die WP Serienteile sein. Sonst rechtfertigt sich der Preis ja nicht.


    Von daher würde ich lieber die WP Fahrwerkselemente, die ja bereits am Bike sind, tunen.
    Ich habe übrigens genau dies diesen WInter machen lassen und bin nun gespannt,
    wie sich das Bike anfühlt.

    MoGG #577:
    Ist der Hagel zu hart, bist du zu weich. Croce Domini 2013

  • Ich dachte, die Differenz zwischen dem ursprünglichen WP und Öhlins können Sie diese Aftermarket Teil kaufen


    aber es ist möglich, sie privat zu kaufen?Und was ist der Preisunterschied in puncto Qualität Unterschied


    ja kann man. aber das richtig gute zeug bekommt man nur über beziehungen, so wie bei öhlins auch. und in dem bereich wird jemand der nicht WM fährt wohl keine qualitätsunterschiede feststellen können.


    es gibt aber auch im semiprofi-bereich gutes zeug WP SM gabel

  • das verstehe ich nicht. sorry. du kannst gerne englisch schreiben...


    Heh yea sorry my german is not that good :rolleyes:


    What i am trying to say is :
    Are those aftermarket Ohlins forks Better than original WP that are on SMC
    And how much difference of quality can it be ? Are they comparable ?
    If the quality difference is not that big while Price difference is huge its not worth it than i suppose.


    But you mention WP Racing Fork ? How is the quality and price compared to the Öhlins FG 661 fork?


    I hope you understand what i mean :Daumen hoch:

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  • Yeah mate, now I got you! :Daumen hoch:


    Sure that Ohlins aftermarket stuff is way better than standard WP forks coming OEM on the SMC. But the price difference is huge. If this plays no role go for it. But there are other possibilities, you can revalve and tune the standard SMC forks to a level where you can compete in national championships and you will most probably spend less money than going for Ohlins racing forks. You can also get WP racing forks which are as expensive as the Ohlins.
    Sorry I dont know the FG661, only could test a FG41 which was great. I can say the Ohlins service is outstanding. And if I'd be Swedish I would never buy a WP *lol* Just kidding...


    Steve

  • hehe :lautlach:
    But yea i understand what you mean .
    This is what i also imagined.
    Now here is my view of possibilities :
    - Rebuild and tune Original smc WPs ( cheapest way also )
    - Sell WP and buy after market Ohlins ( Not that expensive when you sell WPs )
    - Sell WP buy WP Racing fork. ( but i am not sure how much different they are compared to Original WPs rebuilt and tuned )
    - OR final solution Find Marzocchi Shive 53mm ( witch mean that i would have to sell everything i own including the KTM to afford them :lautlach: )




    Are FG 461 worth the money to replace out stock WPs with 461s

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  • Starting with your last question first. Seriously, I have no clue.


    I number the possibilitis you stated..


    1) yes, the cheapest way. If it is good enuff for what you plan only one can answer. You. :grins:


    2) Always a good idea provided you will get good money for the original forks.


    3) They are very different. Thats why the race forks cost about 4 to 6 times of what the original one costs :weinen:


    4) Shiver is a good choice but requires a jackpot win or you must be rich :prost:




    br
    steve

  • U R welcome mate! Yes go for it and if you have time let me know how the Ohlins is working and what your impressions are :Daumen hoch:


    Cheers
    Steve

  • Some news Steve buddy :winke:
    After talking with one of the greatest Ohlins dealers in usa i came to a conclusion.


    1 - There is no existing Öhlins fork made for LC4 bikes.
    2 - FG 461 & Fg 661 does not exist anymore its an old fork.
    3 - RXF Fork is the one optional for LC4 moto ( with modifying ) around 3000 usd
    4 - One can keep OEM WP fork with Ohlins Cartage filling ( cheaper ) around 1200 usd

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