Beiträge von Frank-SH

Moin,

flott geliefert. Ich mag ja diese Art von Technik. ;-)

Passt, wackelt und hat Luft ... wie wir hier Ober sagen.

Ich hatte ja gehofft das ich das XT und das Handy (DMD2), hochkant nebeneinander montieren kann. Mit einer Adapterplatte Experimentiert, aber es geht sich nicht aus.

Zu hoch, zu tief und mit der einen Verriegelung klappt es auch nicht.

Schade! Darf sich das XT alleine über und an dem Halter erfreuen.

PS: Ein Schaal Halter ist über. ;-)

GPS ist unterschiedlich und hängt von den empfangbaren Satelliten ab. In einer Schlucht, im Wald, etc. geht die Auflösung schnell mal hoch, dann sind schon mal auch 10m+ Genauigkeit.

Moin,

ja, das ist richtig. Mit Schluchten habe ich hier im Norden eher weniger zu tun.

Was mich ein wenig wundert, bezüglich des Controllers ist, dass sich noch kein anderer im ADV Forum darüber beschwert hat. Ich kann mich nicht erinnern in der Richtung etwas gelesen zu haben.

statt 2 Kommastellen fahren......das kanns doch auch nicht sein. Mag im offenen Gelände 100m Auflösung reichen, bei dem engen Wegenetz in Kroatien kommt man mit der 100m Auflösung nicht weit, da braucht es unbedingt die 10m Auflösung.

Zumal die Karten 5 Meter Auflösung und das GPS Signal ca. 1,6 Meter Genauigkeit hergibt.

Denke, mit dem großem Controller bist Du im Gelände besser bedient. Das Steuerkreuz im Gelände zu bedienen ist nicht so der Hit.

Wurde auch im ADV Forum des öfteren geschrieben.

Moin,

ich kopiere hier mal etwas rein, von Thork.

Ist ein wenig blass, aber ihr könnt es ja auch im Original lesen.

IF YOU HAVE A V3 TAB WITH CHARGING PROBLEMS:

You need to tell me the following:

- When did you bought it? Order number and date.

- In which country are you at the moment?

- What is your ROM version: Go to Android Settings > System > About Device > What is the "Build number"

- Is there a chrome metal plate around the power button in your tab? Show me a picture of the power button.

- What is your power supply: Show me picture of it

- Take a close up picture of the Holder contact pins

- Is the power supply only connected to the PAD? Or are you powering any other device with it? (You should not)

- Are you powering the PAD using only the Holder pins or M8 cable or both?

- Please update the CARPE Manager app and with the tab in the holder, engine running, go for a ride, push the top notification and in the CARPE Manager notification there is a "Battery Monitor" where you can see your current battery voltage.

Something like: "Voltage: 4.1V"

Take a picture of the voltage when you start riding and take another picture when you first stop (TAKE THE PICTURE BEFORE CUTTING POWER / SHUTTING OFF ENGINE)

Basically if the voltage drops it is discharging, if the voltage is increasing it is charging! Ignore the system percentage or any other value. I just care about that voltage value!

After we get all that information, what's next:

- If we notice you have an old system (old holder pins) we can send you a new set of pins + m8 cable.

- If we notice the problem is NOT related to holder pins / power supply we will need to service the tablet!!!! (Repair it or replace it) (You will need to send the full system: Tab+Holder+Power Supply)

If you are sending the tablet for service:

If you have all new system (new power supply and latest pins version) and the voltage value drops, we will need to service the tablet under warranty. And in that case to conclude and exhaust all possible causes, also test this:

1 ) Make sure the power supply is not turning off while riding, new power supply have an LED that turns on when it is running, which make it easy to check, for the old power supply you will need to look at the battery indication in the top system bar.

2 ) Is the bike capable of providing more than 13V to the power supply? Measure voltage in the cable where the Power supply is connected, do this with engine running.

3 ) If you are using ONLY contact pins also measure the voltage in the contact pins (with engine running).

4 ) Last test before sending the tab back, make sure you are not running any crazy mix of apps that are just too much power consuming, I have seen people running DMD2 map view, and 2 or 3 other nav apps running in the background at the same time, NO device will survive that without limiting CPU power, I really don't want to have to do that on a ROM update.

So please test a scenario like:

- DMD2 map view running, NO OTHER nav app running

- Screen Bright to Max

- Controller connected if you have one

If you send the PAD and you did not check the last 4 points, and we connect the PAD to our bike or to our lab power supply and it's working fine then there's really nothing I can do for you.

If you comply with all that information and send it to me: john@thorkracing.com I will make sure you get the part / tab replaced.