Leerlaufdrehzahl erhöhen?

  • Ich habe auf Rennstrecke Zolder gehabt dass motor nicht sofort reagiert auf gas, und einmal stopt nach bremsen auf motor :traurig:


    Kann mann Leerlaufdrehzahl erhöhen von SD 990 von 2005?



    Danke,


    Eric

  • Das hat nichts mit der Leerlaufdrehzahl zu tun.
    Beim starken (längeren) Anbremsen auf dem Rundkurs und wenig Sprit im Tank (die Restmenge wird durch das Bremsen nach vorne gedrückt!) saugt die Tankpumpe Luft!!!!!!!

    DUKE2-03
    SD-R-08

  • Hoi Eric,


    De tip van High-Flow is de enige die bestaat. Bij sterk remmen wordt alles naar voor geduwd en de pomp zuigt een blaasje lucht. Het probleem komt ook voor als je nog benzine in de naftbak hebt (tot 1/3).
    Sommige duwen schuimstof in de tank om te voorkomen dat de benzine niet zo naar voor geduwd wordt bij het remmen.
    Ikzelf hou het altijd bij ongeveer een halve tank...


    Het verhogen van de standgas zal daar niet helpen.

    Success is like being pregnant: Everybody says "Congratulations!" but nobody knows how many times you got fucked!

    (www theft)

  • NEIN!


    Niemals das Standgas mit der Stellschraube am Gashahn erhöhen!
    Wenn der Lenker bewegt wird variiert die Drehzahl.


    Diese "Schraube" wird ausschliesslich zur Einstellung des Spiels am Gasgriff genutzt. Und Spiel sollte immer vorhanden sein!
    :sehe sterne: Also manchmal....

    Success is like being pregnant: Everybody says "Congratulations!" but nobody knows how many times you got fucked!

    (www theft)

  • Hoi Eric,


    De tip van High-Flow is de enige die bestaat. Bij sterk remmen wordt alles naar voor geduwd en de pomp zuigt een blaasje lucht. Het probleem komt ook voor als je nog benzine in de naftbak hebt (tot 1/3).
    Sommige duwen schuimstof in de tank om te voorkomen dat de benzine niet zo naar voor geduwd wordt bij het remmen.
    Ikzelf hou het altijd bij ongeveer een halve tank...


    Het verhogen van de standgas zal daar niet helpen.


    Hoi Marq,




    Ik heb toch al met heel wat motoren op het circuit geraced, maar nog nooit meegemaakt dat de motor geen benzine kreeg, zelfs niet met weinig benzine.


    Ik had net getankt (bijna vol) en had toen precies hetzelfde probleem als met weinig benzine.


    Conclusie: er zal wel iets met de motor zijn, maar ik weet nog niet wat. :denk:


    Dat stationair toerental verhogen is wel goed om doorslippen van het achterwiel te voorkomen bij terugschakelen, maar dat kan blijkbaar niet helaas. :nein:


    Maar ondanks alles, het rijden erop is wel een feest! :peace:

  • Spijtig genoeg zijn ze bij KTM erin gelukt! Ik heb het ook eens meegemaakt!
    Nu zal het bij jou niet zo geweest zijn.


    Wat het stationair toerental aangaat: Ik zie dit week-eind mijn dealer. Ik zal iets weten te zeggen!


    Groetjes,
    Marc

    Success is like being pregnant: Everybody says "Congratulations!" but nobody knows how many times you got fucked!

    (www theft)

  • Spijtig genoeg zijn ze bij KTM erin gelukt! Ik heb het ook eens meegemaakt!
    Nu zal het bij jou niet zo geweest zijn.


    Wat het stationair toerental aangaat: Ik zie dit week-eind mijn dealer. Ik zal iets weten te zeggen!


    Groetjes,
    Marc

    En had de dealer nog nieuws? :denk:

  • Da das Mapping nicht editierbar ist, kann man die Leerlaufdrehzahl nicht ändern.


    (Hoi Eric, ik antwoord hier in het duits, zodat iedereen het kan lezen... :zwinker: )

    Success is like being pregnant: Everybody says "Congratulations!" but nobody knows how many times you got fucked!

    (www theft)

  • Da das Mapping nicht editierbar ist, kann man die Leerlaufdrehzahl nicht ändern.


    (Hoi Eric, ik antwoord hier in het duits, zodat iedereen het kan lezen... :zwinker: )

    Ik heb hem door :zwinker: :grins: